تبلیغات
مطالب گوناگون درباره خودرو- انواع مقاله و پروژه های دانشگاهی - اینترکولر
مطالب گوناگون درباره خودرو- انواع مقاله و پروژه های دانشگاهی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : مهدی آریائی
نویسندگان

1.       تعریف اینتر کولر :

در خودرو هایی که از سوپر شارژر و یا توربو بهره میبرند در اثر پروسه ی کاری که توسط
توربین ها بر روی هوا انجام میدهند باعث

افزایش دمای آن میشوند . افزایش دمای هوا باعث کاهش در چگالی هوا میشه واین کاهش چگالی از غلظت مولکول

های اکسیژن میکاهد .

برای غنی سازی و به عبارتی ریچ کردن غلظت اکسیژن در هوا از یک
مبدل حرارتی استفاده میکنند که در این مبدل از آب

برای خنک کردن هوا استفاده میشه . در برخی مکان ها از ایر کولر نیز به جای نام اینتر کولر استفاده میشود .

1.     
وسیله ای به نام اینتر كولر


در این قسمت به معرفی یکی از وسیله های میپردازم که داشتنش خالی از لطف نیست.

مکانیزم کاری توربو شارژر و سوپر شارژر بر اساس فشرده کردن هوای موتور هست. اما مشکل این 2 وسیله کاهش چگالی هوای ورودی به موتوره.

تو این شرایط هوای ورودی مولکول های کمتری دارن و همونطور که میدونید هوای سرد از هوای گرم سنگینتره.

دلیل این سنگینی هم وجود مولکول های بیشتر نسبت به هوای گرمه. در اصل گرما باعث میشه حرکت مولکولها بیشتر باشه و برخورد اونها هم بیشتر.
این برخورد باعث میشه مولکولها از هم فاصله بگیرن و فضای بیشتری رو اشغال کنن.
اینتر کولر در واقع یه مبدل حرارتی هست که هوای ورودی به موتور رو خنک میکنه تا چگالی اون زیاد بشه.
اینتر کولر یه جورایی شبیه رادیاتور ماشینه یعنی هوارو بوسیله آب یا
هوای بیرون خنک میکنه و از این حیث به 2 قسمت تقسیم میشه:
1-اینتر کولرهای هوا با هوای سرد بیرون
2-اینتر کولر های هوا با آب

این مبدل حرارتی از نظر قرار گیری هم در مسیر هوا به 2قسمت تقسیم میشه:
1-اینتر کولر
2-افتر کولر

تو قسمت اول قبل از مراحل فشرده سازی قرار میگیره و لی افتر کولر بعد از اتمام تمام مراحل تراکم هوا قرار میگیره.

این وسیله ای که مطرح کردم نباید دما رو از 25 درجه خنک تر بکنه چون سرد شدن بیش از حد هوا باعث کاهش راندمان حرارتی و تنش و افزایش ضربه در موتور میشه.
اینتر کولر باعث میشه راندمان حجمی موتور بالا بره و همچنین باعث افزایش قدرت موتور و در نتیجه کاهش مصرف سوخت بشه.




استفاده از اینتر کولر به 3 عامل بستگی دارد :

1- میزان ضریب تراکم موتور

2-میزان قدرت و فشار تولیدی توسط توربو و یا سوپر چارجر که به اصنلاح
boost میگن

3-میران اکتان بنزین


tamirkarkhodro.mihanblog.com

 





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

امارگیر حرفه ای سایت

[cb:blog_title]
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
mouse code|mouse code

كد ماوس